top of page

Locul în care mi-am început viața de adult

Absolvent de Management (MIE) și Administrație Europeană (AE) in 2012

Relflectând la ceea ce a însemnat Facultatea de Studii Europene (FSE) pentru mine, pot spune că a fost locul unde viața mea a început cu adevărat, unde am învățat cum să mă descurc fără îndrumarea permanentă a părinților și cum să-mi croiesc propriul drum în viață.

Ca orice liceean în clasa a 12-a, eram foarte îngrijorat cum să-mi aleg facultatea, iar UBB era o reală oportunitate pentru că are o reputație de centru universitar de excelență. Ocazia pe care am avut-o în 2009 de a participa la Olimpiada Națională de Istorie, care era găzduită de UBB, m-a adus în contact cu profesori de la FSE, iar după ce am ascultat și mărturiile câtorva prieteni, care studiau deja la aici, am decis să mă înscriu și eu la această facultate.

Ce a însemnat FSE pentru mine?

În primul rând un mediu academic excelent, unde am avut într-adevăr senzația că accentul cade pe formarea individului ca om, a îmbogățirii minții sale, a formării modului său de gândire precum și inocularea unor principii profesionale etice. Ca student, am simțit că pot să-mi exprim părerile deschis în fața profesorilor, chiar dacă aceste puncte de vedere erau câteodată contradictorii, totul de dragul discuțiilor academice sau pentru îmbunătățirea anumitor aspecte sau procese universitare.

De asemenea, FSE mi-a dat posibilitatea să mă dezvolt multilateral, cel mai important aspect fiind acela că am putut să studiez limbi străine foarte variate (am studiat engleză, franceză, germană, italiană, spaniolă și chineză), la un nivel al calității acestor cursuri de limbă excepțional. Datorită parteneriatelor multiple ale FSE cu alte universități europene, am putut de asemenea să studiez un semestru la o universitate din Germania, ceea ce nu aș fi reușit fără cursurile de limba germană oferite de FSE și fără programul de studiu european ERASMUS. FSE dă studenților săi într-adevăr o deschidere europeană, atăt prin curriculumul său, cât și prin oportunitățile de burse și proiecte europene (ex. vizite de studiu la Instituțiile Europene) la care studenții săi pot accede cu mare ușurință.

În plus, FSE mi-a oferit oportunitatea de a activa în corpurile pentru studenți (Consiliul Studenților și Societatea Studenților Europeniști) unde pe lăngă dezoltarea unor proiecte pentru studenți și reprezentarea acestora, am avut șansa de a lucra și de a lega prietenii strânse cu alți studenți pasionați și talentați în ceea ce fac. Pe lângă corpurile studențești, la FSE am avut posibilitatea de a participa la numeroase seminarii (ex. Seminarul Hayek pe teme economice liberale) și dezbareri extracuriculare (organizate de CESPRI, pe diferite teme de actualitate politică), precum și de a afla de multiple oportunități de școli de vară sau de alte oportunități pentru studenți (schimburi culturale, programe de practică, testări internaționale), atât în România, cât mai ales în străinătate.

Cu ceea ce am învățat la FSE, prin activitățile studențeți pe care le-am desfășurat de această facultate, dar și prin rezultatele excelente obținute (ca șef de promoție la ambele specializări urmate) mi-am dezvoltat cunoștințe și competențe care mi-au dat posibilitatea să fiu acceptat la un program masteral în Germania care este clasat pe locul 11 mondial în topul de la Financial Times și care mă va aduce mai aproape de țelul meu profesional, acela de a lucra în consultanță de management la una dintre companiile multinaționale cu reputație în acest domeniu.

În final, pot spune că la FSE am crescut ca om, atât personal, cât și din punct de vedere al competențelor și cunoștințelor dobândite precum și a networkingului pe care mi l-am dezvoltat în anii pe care i-am petrecut studiind la aceasta instituție.

Silviu

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page